بازاریابی و برندسازی کلینیک دندانپزشکی

بازاریابی کلینیک دندانپزشکی

نگاهی سریع به محتوا

برندسازی کلینیک دندان‎‏پزشکی چیزی بیشتر از قرار دادن لوگو روی درب و پیشخوان یا وبسایت است. انجام این کار بازتابی است دانش و مهارت شما و نیز از آنچه که در رفتار شما و همکاران شما در مطب یا کلینیک شما می‎گذرد، و به طور کلی برندینگ در حوزه دندانپزشکی تجربه‏ای است که برای مخاطبانتان ایجاد می‏کنید. برندینگ به شما این امکان را می‎دهد که کسب‎وکار خود را تعریف کرده و خود را از سایر مجموعه ها جدا سازید. به طور کلی برندینگ یک ضرورت برای هر کسب‎‎وکاری است. مطب یا کلینیک دندان‎‏پزشکی نیز قاعدتا از این ماجرا مستثنی نیست.

به طور کلی جذب بیمار به مطب دندان‎پزشکی اصولا ضعیف انجام می‏شود و همین مسئله می‎تواند رونق چنین مراکزی را کاهش دهد. ما اینجا در دنومان همراه شما هستیم تا چیزهای بیشتری در مورد برندینگ کلینیک دندان‎پزشکی بیاموزیم و در نهایت اعلام کنیم که می‎توانیم یک همکاری موثر در زمینه برندسازی شخصی شما به عنوان دندان‎پزشک یا کلینیک دندانپزشکی شما باشیم.

دیدن کنید: طراحی مطب دندانپزشکی

برندسازی کلینیک دندانپزشکی

اهمیت برندسازی مطب دندانپزشکی

برندینگ اغلب با مفاهیم نادرستی درک می‌شود. بسیاری از مردم فکر می‌‎کنند که برندینگ به معنی نوعی جذابیت زیبایی شناختی مانند طراحی نام، لوگو، طراحی و. . است. با این که موارد مذکور نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما خوب است بدانید که برندینگ شامل موارد بیشتری است. برندسازی کلینیک دندانپزشکی فرایندی است که می‌‎تواند پتانسیل‎‌های موجود در آن مرکز را شناسایی و مدیریت کرده و باعث شود مشتریان فعلی و آینده شناخت خوبی از این قابلیت‎‌ها و تفاوت‎‌ها و مزایای آن نسبت به سایر مراکز داشته باشند.

اما اگر برندینگ فقط آن جذابیت زیبایی‌‎شناختی نیست، پس دقیقاً چه چیزی است؟ خوب است بدانید که عوامل بی‌شماری در تعریف یک برند نقش دارند مانند روابط و تجربیات مشتری و بیمار، محتوایی که توسط کلینیک به هر شکلی ارائه می‌شود، محصولات و خدمات، تبلیغات و… همگی در ایجاد شهرت برای فعالیت یک کلینیک دندانپزشکی اثرگذارند.

هر کلینیک دندانپزشکی موفق یک ویژگی مشترک دارد و آن چیزی نیست جز یک برند قوی و به یاد ماندنی.

برند خوب پیش از این که بیماران به مطب شما بیایند به آن‎‌ها می‌‎گوید که چه انتظاری داشته باشند. اگر برند نتواند مشتری را به خود مجذوب کند پس آن‎‌ها به راحتی به سراغ گزینه‎‌های بعدی خواهند رفت.

ارتباط مستقیمی بین برند شما و توانایی‎تان برای ایجاد مشتریان جدید وجود دارد. هر چقدر که برند شما قوی‎تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که هر بار بیماران جدید به سوی شما روانه شوند. البته برندینگ در حفظ بیماران فعلی نیز مؤثر خواهد بود. وقتی که نام ‎تجاری‎تان یا همان برندسازی کلینیک دندانپزشکی به درستی انجام شد، تبلیغات دهان ‎به دهان شاهراه موفقیت شما در این حیطه می‌شود.

اما علاوه بر ایجاد رضایت برای بیمار، برندسازی برای رضایت کارکنان نیز بسیار مهم است. هنگامی که یک کارمند برای یک مجموعه با برند قوی کار می‌‎کند، احساس غرور و افتخار بیشتری را تجربه خواهد کرد و به این ترتیب تعامل بهتری با بیماران و سایر کارکنان خواهد داشت. کارکردن برای برندی که اعتبار بالایی دارد بین مردم مورد توجه قرار می‌‎گیرد و کار در آن مجموعه را لذت بخش ‎تر می‌‎کند. بنابراین همانطور که می‌‎بینید، برندسازی مطب دندانپزشکی بیشتر نتایج بسیار زیادی روی روند کار خواهد داشت.

دیدن کنید: تعمیر تجهیزات دندان‌پزشکی

جذب مشتری مطب دندانپزشکی

جذب مشتری برای کلینیک دندانپزشکی

لوگوی کلینیک فقط یکی از اجزاء متعدد برای ایجاد برند کلینیک دندانپزشکی است. برندسازی به معنی ایجاد آگاهی از خدمات شما با استفاده از استراتژی‎‌ها و کمپین‎‌های برند، بازاریابی و تبلیغات است. هدف این استراتژی‎‌ها ایجاد تصویری منحصر‌به ‎فرد در چشم مخاطبان است. این استراتژی‎‌ها نیاز به آگاهی از علم و هنر مارکتینگ دارد. به همین خاطر اگر به فکر جذب مشتری و ایجاد یک تصویر ماندگار از هویت حرفه‌ای یا مطب دندانپزشکی خود به این طریق هستید، پیشنهاد می‌‎کنیم که از خدمات دنومان در این زمینه استفاده کنید.

 برندسازی کلینیک دندانپزشکی در تهران

اگر قصد ساختن برند خود را دارید پیش از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشید اگرچه باید به دستاورد‌های خود در حوزه کاری‎تان افتخار کنید اما اگر آن‎‌ها دیده یا شنیده نشوند در بیشتر شناخته شدن شما تأثیر شگرفی نخواهند داشت، علاوه بر آن بیماران فعلی و آینده‎تان می‌‎خواهند بدانند که چه چیزی شما را بسیار خاص کرده؟ آیا هزینه‎‌ها در مطب شما کمتر است؟ آیا لوکس هستید؟ آیا کیفیت خدمات شما متفاوت است؟ آیا تجربه دل‎نشین برای بیمار ایجاد می‌‎کنید و…

برندسازی کلینیک دندان‌پزشکی در تهران با توجه به تعدد این کلینیک‎‌ها و رقابت‎‌های زیاد کار سختی است. به همین خاطر بایستی به نکات دیگری همچون چشم‎ انداز برندتان نیز توجه داشته باشید. منظور از چشم ‎انداز یک راه مشخص طولانی ‎مدت است که مشخص می‌‎کند شما و کارکنان‎تان هر روز برای چه دلیلی از خواب بیدار می‌شوید و به سر کار می‌‎روید. چشم ‎انداز شما اهداف و رویکرد برند را مشخص می‌‎کند و نوعی تعهد روزمره می‌سازد که بایستی هم در رفتار شما با بیمار و هم در لوگو، وبسایت و دیگر فضا‌ها دیده شود.

اگر پیشتر شروع به برندسازی مطب دندانپزشکی خود کرده ‎اید پس یک گام از سایر کلینیک‎‌ها جلو هستید. با این حال خوب است بدانید که برندسازی کلینیک دندانپزشکی تهران و سایر شهر‌های بزرگ یک کار تخصصی است و بهتر است که این کار را به کاردان بسپارید. در دنومان با شما هستیم تا با ایجاد یک برند و شخصیت منحصر ‎به فرد از کلینیک شما منجر به جذب بیشتر مشتری شویم.

 چرا کلینیک دندانپزشکی نیاز به برندسازی دارد؟

برندسازی کلینیک دندانپزشکی شما را به جامعه‎ و مخاطب‎تان متصل خواهد کرد. در واقع انجام این کار باعث می‌شود که یک نقطه تفاوت میان شما و سایر کلینیک‎‌ها ایجاد شود. تا به حال با خودتان فکر کرده‎اید که چرا یک بیمار باید از بین کلینیک‎‌های مختلف شما را انتخاب کند؟

ایجاد یک برند برای این که مشتریان بالقوه بتوانند شما را بشناسند یک امر ضروری است. شما با ساخت برند یک لوگو یا نام تجاری نمی‌‎سازید بلکه شخصیتی می‌‎سازید که مخاطب می‌‎تواند با آن ارتباط برقرار کند و نقاط قوت شما را بشناسند. چرا باید بیماران از شهر‌های دور و نزدیک به شما مراجعه کنند وقتی نام و نشانی از شما نیست و تفاوت قابل تشخیصی بین شما و سایر کلینیک‎‌ها وجود ندارد؟

شما بایستی صدای مطب دندانپزشکی خود را به گوش بیماران برسانید. این صدا بایستی حامل مراقبت، توجه مداوم، علم و تجربه بالا و احترام به بیمار باشد. چنین پیامی می‌‎تواند باعث شود که یک بیمار به شما مراجعه کند.

 اصول برندسازی شخصی دندانپزشک

برندسازی کلینیک دندانپزشکی استراتژی‎‌های گوناگون و شیوه‎‌های متفاوتی دارد. ما اینجا در دنومان بعد از بررسی نوع فعالیت شما یک استراتژی دقیق در همین راستا خواهیم ساخت. اما انجام این کار به طور کلی به شرح زیر است:

طراحی هویت و شخصیت اصلی و متمایز شما

اولین گام در برندسازی مفهوم‌سازی و طراحی هویت حسی (بصری، شنیداری و … ) برند شخصی یا کلینیک دندانپزشکی شماست. همچنین شخصیت برند شما مبتنی بر شخصیت فردی و یا آرمانی مدنظر شما استخراج و سناریوسازی می‌شود.

طراحی یک لوگوی به‎یادماندنی و سایر شواهد فیزیکی و حسی برند شما

بعید است که یک لوگوی دندانپزشکی معمولی مورد توجه قرار بگیرد. لوگوی شما بایستی خاص باشد و برای طراحی آن به خلاقیت زیاد لازم است. بهتر است که فونت مناسب و منحصر ‎به ‎فردی در لوگو استفاده شود. همچنین استفاده از یک تصویر دندان در طراحی لوگو ضروری به نظر می‌‎رسد. رنگ‎‌های شاد مانند آبی و سبز گزینه مناسب‎تر هستند و بهتر است که شعار شما در لوگو منعکس شود. پس از طراحی هویت متمایز مدنظر خود باید آن را به نمایش بگذارید.

بازاریابی دیجیتال و چاپی

به فراخور استراتژی‌های بازاریابی خود بایستی مجموعه‌ای از ابزار‌های و رسانه‌های دیجیتال و چاپی را به منظور معرفی بیشتر خود به مخاطبان انتخاب کنید که برخی از این ابزار‌ها در ادامه معرفی شده‌اند.

حضور در فضای آنلاین

اولین تعامل بیمار با شما به احتمال زیاد از طریق پیج اینستاگرام و سایت شما خواهد بود. به همین خاطر نیاز است که در این فضا تأثیرگذاری اولیه خوبی داشته باشید. هم سایت و هم پیج اینستاگرام به عنوان کارت ویزیت مجازی شما شناخته می‌شوند. به همین خاطر بایستی مطمئن شوید که حرفه ای و شیک به نظر برسند و اطلاعات مورد نیاز را به بیمار برسانند.

یکی از بهترین راهکار‌ها نمایش نتایج کار‌های‎تان در اینستاگرام است. می‌‎توانید از وضعیت دندان پیش از شروع کار و بعد از آن عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید. این تصاویر در ایجاد اعتماد بسیار راهگشا هستند. همچنین بایستی نظرات مثبت بیماران خود را نیز در پیج اینستاگرام یا سایت خود به اشتراک بگذارید.

شرکت در رویداد‌ها

یکی دیگر از نکات در برندسازی کلینیک دندانپزشکی این است که به جامعه‎ی محلی یعنی به مردم شهر خود توجه ویژه‎ای داشته باشید. برای مثال می‌‎توانید از تیم فوتبال نوجوانان یا جوانان حمایت کرده و نام خود را به عنوان اسپانسر درج کنید.

تلاش برای بازاریابی شفاهی

هیچ چیز بهتر از بازاریابی شفاهی نمی‌‎تواند برندسازی مطب دندانپزشکی را رونق دهد و منجر به جذب مشتری مطب دندانپزشکی شود. می‌‎توانید به بیماران فعلی خود بگویید که شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. از سویی دیگر وقتی خدمات شما عالی باشد، به طور خودکار بیماران شما را به سایر افراد معرفی خواهند کرد و به این ترتیب می‌‎توانید جذب بیمار به مطب دندانپزشکی خود را تجربه کنید.

استفاده از بازاریابی ایمیلی و تبلیغات بنری

با این که ایمیل‎‌ها چندان بین مردم رایج نیستند اما تأثیر آن‎‌ها در برندسازی مطب دندانپزشکی غیرقابل چشم‎پوشی است. یک برنامه‎ی بازاریابی ایمیلی مداوم می‌‎تواند به حفظ رابطه ‎تان با بیمار کمک کند. ارسال یک ایمیل برای یادآوری زمان رزرو راهی فوق‎العاده برای ایجاد اعتماد بیشتر بین شما و بیمار خواهد بود.

ثبت کسب ‎و کار در گوگل مپ

خوب است که آدرس مطب خود را در گوگل مپ ثبت کرده و اطلاعات خود مانند نام، آدرس، ساعت کاری و سایر جزئیات را همواره به روز نگه دارید. همچنین می‌‎توانید تصاویری از داخل مطب را در همین قسمت آپلود کنید تا بیماران پیش از حضور با فضای آن آشنا شوند. همچنین با این کار وقتی کاربران اقدام به جست‎وجوی شما در گوگل می‌‎کنند دسترسی به شما آسان‎تر خواهد بود.

راه ‎اندازی وبلاگ

وبلاگ‎‌ها علاوه بر این که می‌‎توانند باعث رشد رتبه گوگل سایت شما شوند، منجر به ارتباط بیشتر و بهتر با بیماران نیز خواهد شد. احتمالاً زیر پست‎‌های وبلاگی شما سؤالاتی از سوی مردم پرسیده می‌شود که پاسخ به آن‎‌ها به ایجاد ارتباطات مؤثر کمک می‌‎کند.

دیدن کنید: گارانتی تجهیزات دندان‎‏پزشکی

تبلیغات مطب دندانپزشکی

تفاوت برندینگ و بازاریابی در مطب دندانپزشکی

به زبان ساده می‌‎توان گفت که برندسازی کاری است که بایستی در ابتدا انجام شود و بعد از آن بازاریابی صورت گیرد. در واقع در برندسازی می‌‎توان یک کسب ‎و کار را به مخاطب شناساند و ایجاد وفاداری کرد. اما در بازاریابی تلاش می‌‎شود که به نوعی توجه مشتری به شما و کلینیک دندانپزشکی‎تان جلب شود. برندسازی به نوعی حفظ مشتری است اما بازاریابی باعث ایجاد مشتریان جدید می‌شود. استراتژی‎‌هایی که مربوط به بازاریابی است، به طور مداوم تغییر می‌‎کند اما استراتژی‎‌های برندینگ ثابت باقی می‌‎مانند.

ما در دنومان در ابتدا برای شما استراتژی‎‌های برندینگ تدارک می‌‎بینیم و پس از ایجاد یک برند شناخته شده از شما اقدام به بازاریابی خواهیم کرد.

مزایای برند‌سازی کلینیک دندانپزشکی

  • خوب است بدانید که 46 درصد از مشتریان ترجیح می‌‎دهند که از برند‌های آشنا خرید کنند. این مسأله در مورد برندسازی شخصی پزشک دندانپزشکی نیز صدق می‌‎کند.
  • همه لوگوی کوکاکولا را می‌شناسند حتی اگر علاقه ‎ای به نوشیدن نوشابه نداشته باشند. این نمونه بارز شناخت برند است.
  • مشتریانی که با برند شما آشنا می‌شوند به جای این که شما را یک کلینیک سرد و خشک بدانند، شما را یک دوست تصور می‌‎کنند و احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.
  • از جمله مزیت‎‌های برندسازی کلینیک دندانپزشکی می‌‎توان به این موضوع اشاره کرد که انجام این کار می‌‎تواند شما را از سایر کلینیک‎‌ها مجزا و متفاوت سازد.
  • برندسازی کلینیک دندانپزشکی می‌‎تواند احساس اعتماد را در بیماران ایجاد کرده و آن‎‌ها را به کلینیک وفادار سازد.
  • برندینگ به دندان‎پزشکان اجازه می‌‎دهد خاطره مثبت و به یادماندنی در ذهن بیماران ایجاد کرده و به حفظ بیماران فعلی و جذب بیماران جدید کمک خواهد کرد.
  • هنگامی که برند قوی باشد به طور خودکار ارزش‎‌های اصلی یک کلینیک دندانپزشکی مانند مراقبت باکیفیت و خدمات مشتری تقویت می‌‎شود.
  • برندینگ به جذب مشتری مطب دندانپزشکی کمک کرده و باعث می‌شود که به عنوان یک رهبر و پیشرو در این حیطه فعالیت داشته باشید.

دیدن کنید: کارشناسی فنی و قیمت‌ گذاری تجهیزات دندانپزشکی

بازاریابی مطب دندانپزشکی

برندینگ یک فرایند مداوم برای حیات یک مطب دندانپزشکی است. اگر می‌‎خواهید که برای کسب‎وکار خود چه به صورت آنلاین و چه به صورت روش‎‌های سنتی و آفلاین بازاریابی داشته باشید، بایستی در ابتدا به برندسازی کلینیک دندانپزشکی توجه کنید. ایجاد و اجرای کمپین‎‌ها و استراتژی‎‌هایی که برندینگ و جذب بیمار به مطب دندانپزشکی بینجامد می‌‎تواند کار سخت و وقت‎گیری باشد.

به همین خاطر بهت است که این کار را به کاردان یعنی به دیجیتال‎مارکتر‌ها و متخصصان برندینگ بسپارید. ما اینجا در دنومان تمام تلاش خود را می‌‎کنیم تا زمینه را برای شناخته شدن شما و کسب‎وکارتان، این که چه کسی هستید، چه مزایایی در اختیار بیمار قرار می‌‎دهید و چگونه تجربه‎ی دردناک دندانپزشکی را به یک خاطره‎ی الهام بخش تبدیل می‌‎کنید، به سمع و بصر مخاطب‎تان برسانیم. شما می‌‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یک تماس کوتاه با ما داشته باشید و ادامه مسیر را به ما بسپارید.

دانلود بروشور
دانلود بروشور

بازاریابی در دندانپزشکی

ثبت درخواست تلفنی

02122464734

بستن
بستن
دسته‌بندی‌ها