تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

تعمیر تجهیزات دندان‌پزشکی

نگاهی سریع به محتوا

تجهیزات دندانپزشکی دارای پیچیدگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود هستند. این تجهیزات به مرور زمان و در اثر استفاده زیاد، دچار آسیب‌دیدگی و خرابی می‌شوند. با توجه به اهمیت سالم بودن این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به بیماران دندانپزشکی، موضوع تعمیر تجهیزات دندانپزشکی باید در اولویت قرار بگیرد. تعمیر این تجهیزات به مهارت و تخصص نیاز دارد. به همین دلیل باید به دنبال استفاده از افرادی باشید که سابقه مناسبی در این زمینه دارند.

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

امروزه تجهیزات دندانپزشکی با ویژگی‌های خاص خود طراحی و تولید می‌شوند. این تجهیزات ممکن است به مرور زمان یا بنا به هر دلیلی دچار خرابی شوند. در این صورت باید مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرند. تعمیر تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی به مهارت و تخصص نیاز دارد. چرا که اغلب تجهیزات دندانپزشکی با پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و سیستم‌ها طراحی و تولید می‌شوند.

پیشرفت تجهیزات باعث تخصصی‌تر شدن تعمیر آنها شده است. به این ترتیب هر فرد بدون تجربه و تخصصی، نمی‌تواند اقدام به تعمیر تجهیزات دندانپزشکی بکند. همین موضوع کار را برای تعمیرکاران کمی دشوارتر می‌کند. معمولا متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دوره‌های تخصصی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی را پشت سر گذاشته‌اند. برای تعمیر هر کدام از تجهیزات دندانپزشکی، اصول و روش خاصی وجود دارد که باید رعایت شوند.

اگر تجربه و تخصص کافی در تعمیرکاری تجهیزات دندانپزشکی وجود نداشته باشد، قطعا نتیجه مطلوبی هم به دست نخواهد آمد و حتی ممکن است باعث به وجود آمدن ایرادات جدید در دستگاه مورد نظر شود. امروزه مراکز و مجموعه‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که انواع خدمات و سرویس تجهیزات دندانپزشکی را انجام می‌دهند. با این حال انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین مرکز کار چندان ساده‌ای نیست.

دیدن کنید: طراحی مطب دندانپزشکی

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در محل

خدمات تخصصی تعمیر تجهیزات دندانپزشکی همراه با تجربه بالا

برای اطمینان از دریافت بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات، باید از داشتن تخصص و تجربه تکنسین اطمینان حاصل کنید. یک تکنسین تعمیر این نوع تجهیزات، علاوه ‌بر داشتن تخصص در این زمینه، تجربه بالایی هم دارد. به هر حال تجربه در بسیاری موارد حرف اول و آخر را می‌زند! تعمیرکارانی که تجربه و سابقه بالایی دارند در تشخیص عیب و ایراد دستگاه کمتر دچار خطا می‌شوند. همچنین خیلی سریع‌تر می‌توانند عیب و ایراد دستگاه را تشخیص دهند. به هر حال وقتی تعمیرکار با تعداد دستگاه‌های زیادی سر و کار داشته باشد، تشخیص مشکل موجود هم ساده‌تر خواهد شد.

با بهره‌گیری از تعمیرکاران یا تکنسین‌های متخصص و باتجربه، روند برطرف کردن عیب تجهیزات هم کوتاه‌تر می‌شود. اگر تعمیر تجهیزات دندانپزشکی را به افراد غیرمتخصص و بی‌تجربه بسپارید، علاوه‌بر این که روند تعمیر طولانی‌تر می‌شود، هزینه‌های زیادی هم روی دست شما خواهد ماند.

هزینه تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

هزینه تعمیر و عیب‌یابی انواع دستگاه‌های دندانپزشکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین هر دستگاه با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد، هزینه متفاوتی برای تعمیر خواهد داشت. همانطور که می‌دانید قیمت قطعات برخی دستگاه‌های دندانپزشکی بسیار بالاست. همچنین برخی تجهیزات دندانپزشکی به زمان و انرژی زیادی برای تعمیر نیاز دارند. در این حالت هم هزینه تعمیر تجهیزات افزایش پیدا می‌کند.

به طور کلی هزینه تعمیر لوازم دندانپزشکی به دو عامل نوع و شدت خرابی و قطعات مورد نیاز بستگی دارد. هر چقدر شدت خرابی بیشتر باشد، طبیعتا هزینه زیادی هم روی دست شما خواهد گذاشت. همچنین اگر نوع خرابی هم دارای پیچیدگی باشد، انرژی و در نهایت هزینه زیادی به همراه خواهد داشت. برخی تجهیزات هم ممکن است به نصب و راه‌اندازی مجدد نیاز داشته باشند. در این صورت باید هزینه نصب هم به سایر هزینه‌های تعمیر تجهیزات دندانپزشکی اضافه شود.

دیدن کنید: کارشناسی فنی و قیمت‌ گذاری تجهیزات دندانپزشکی

هزینه تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

تعمیرات یونیت و صندلی دندانپزشکی

یونیت یا صندلی دندانپزشکی، یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز هر مطب دندانپزشکی است. اگر یونیت به هر دلیلی دچار خرابی شود، باید هر چه زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. در صورت نبود یونیت سالم در مطب دندانپزشکی، عملا کار دندانپزشک با مشکل مواجه خواهد شد. چرا که آسایش و راحتی بیماران و انجام خدمات مناسب توسط دندانپزشک به سالم بودن یونیت یا صندلی دندانپزشکی وابسته است.

همانطور که اطلاع دارید، قیمت انواع یونیت و قطعات آن در بازار بسیار بالاست. به همین دلیل و برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین، بهتر است در صورت مشاهده هر نوع ایرادی نسبت به رفع آن اقدام کنید. البته رفع ایراد و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، باید توسط تعمیرکاران متخصص و باتجربه انجام شود.

به یاد داشته باشید که بهترین کار،  پیشگیری از خرابی یونیت یا سایر تجهیزات دندانپزشکی است. به همین منظور باید در بازه‌های زمانی مشخص، مثلا هفتگی یا ماهانه، نسبت به سرویس تجهیزات اقدام کنید. تعمیرات و سرویس یونیت دندانپزشکی شامل این موارد می‌شود:

  • مکانیکی
  • الکتریکی
  • نیوماتیک (محاوره : پنوماتیک)

برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین خرابی‌های یونیت دندانپزشکی هم عبارتند از:

  • سوختن و خرابی بردها
  • خرابی سیستم‏های نیوماتیک
  • سوختن چراغ‌ها و لامپ چراغ
  • خرابی موتور و گیربکس
  • خرابی موتور و برد اصلی
  • خرابی صفحه کلید یونیت
  • گرفتگی خطوط ساکشن
  • پوسیدگی یا خرابی شلنگ‌ها
  • قطعی برق دستگاه به دلیل سوختن فیوز یا اتصال کوتاه
  • وجود خرابی در میکروسوئیچ‏ها

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تعمیر یونیت دندانپزشکی باید به آن توجه شود، عیب‌یابی دقیق و صحیح دستگاه است. اگر عیب‌یابی توسط تکنسین ماهر و متخصص انجام شود از آسیب‌های احتمالی در آینده جلوگیری خواهد شد. مخصوصا اگر دستگاه قدیمی و فرسوده باشد، حساسیت زیاد روی تشخیص ایراد آن باید اعمال شود. به هر حال یونیت دندانپزشکی، وزن بیمار را تحمل می‌کند. به همین دلیل نباید هیچ عیب و نقصی داشته باشد.

تعمیرات یونیت و صندلی دندانپزشکی

تعمیر میکروموتورهای جراحی دندانپزشکی

میکروموتور یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین تجهیزات موجود در مطب دندانپزشکی است. میکروموتورها بسیار ظریف طراحی می‌شوند. به همین دلیل احتمال خرابی آنها افزایش پیدا می‌کند. تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، ازجمله میکروموتورها به دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد. در صورت تشخیص نادرست ایراد این دستگاه، هزینه‌های سنگینی را باید متحمل شوید؛ بنابراین تعمیر و نگهداری تجهیزات دندانپزشکی را جدی بگیرید.

این دستگاه‌ها به دلیل انباشته شدن رسوب در آنها، ممکن است دچار خرابی شوند. به هر حال میکروموتورها به دلیل استفاده زیاد، گرم می‌شوند و احتمال خرابی آنها هم بیشتر خواهد شد.

گاهی ممکن است بلبرینگ‌های دستگاه، سروصدای زیادی ایجاد کنند. در این حالت به صورت خودسرانه اقدام به روغن‌کاری میکروموتور نکنید. بهتر است هرگونه مشکل کوچک و بزرگی را با تعمیرکار تعمیر تجهیزات پزشکی در میان بگذارید. چرا که در صورت خرابی بلبرینگ، ممکن است میکروموتور هم خراب شود و هزینه روی دست شما بگذارد.

تعمیر ساکشن دندانپزشکی

ساکشن هم ازجمله تجهیزات مهم دندانپزشکی است که احتمال خرابی آن وجود دارد. معمولا ساکشن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از هوایی و آبی. هر کدام از این ساکشن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. ساکشن آبی وظیفه استخراج بزاق و ترشحات دهان را دارد. از طرف دیگر ساکشن هوایی لوله‌ای است که شبیه به جاروبرقی عمل کرده و ذرات باقی‌مانده از ترمیم دندان را جمع‌آوری می‌کند.

در صورتی که هر کدام از انواع ساکشن‌ها دچار خرابی شوند، باید با تعمیرکار متخصص و باتجربه تماس بگیرید. اگر این دستگاه خراب باشد، کار دندانپزشکی بسیار سخت‌تر خواهد شد. در صورت دستکاری این دستگاه توسط افراد غیرمتخصص، باید هزینه زیادی بابت تعمیر مجدد یا خرید این دستگاه متحمل شوید. برای دریافت بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات تعمیر تجهیزات دندانپزشکی به سراغ کارشناسان زبده بروید. بهتر است در این زمینه فکر ریسک را از سر خود خارج کنید.

دیدن کنید: گارانتی تجهیزات دندان‎‏پزشکی

تعمیر ساکشن دندانپزشکی

تعمیر کمپرسور دندانپزشکی

برخی تجهیزات دندانپزشکی به سرویس شدن منظم نیاز دارند. چرا که بیماران مختلفی در طول روز به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. کمپرسور یکی از انواع تجهیزاتی است که باید به صورت مرتب و منظم تمیز شود. کمپرسورها معمولا به صورت اویل فری ( بدون روغن )در دندانپزشکی‌ها استفاده می‌شوند. حفظ و نگهداری از کمپرسور اهمیت بسیار زیادی دارد.

نحوه کار کمپرسورهای دندانپزشکی به این صورت است که هوا را فشرده و ذخیره می‌کنند تا  دندانپزشک بتواند از نیروی باد برای راه اندازی تجهیزات مورد نظر خود، استفاده کند. کیفیت بالای کمپرسور، تاثیر زیادی روی افزایش طول عمر یونیت دندانپزشکی دارد. دلیل عدم استفاده از روغن در کمپرسورهای امروزی و مدرن، افزایش عمر این دستگاه است. استفاده از روغن و وجود رطوبت، باعث کاهش طول عمر دستگاه وهمچنین نفوذ روغن در هوای خروجی و مشکلات ناشی از آن می‌شود.

در هر صورت تشخیص درست و به موقع ایرادات کمپرسور، توسط تعمیرکاران شرکت تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش خواهد داد. کمپرسورها هر مشکلی که داشته باشند، قابل تعمیر هستند. فقط کافیست با تعمیرکاران متخصص این حوزه تماس بگیرید.

تعمیر کمپرسور دندانپزشکی

تعمیر اینسترومنت دندانپزشکی

اینسترومنت یا ابزارهای دندانپزشکی، شامل برخی از مهم‌ترین تجهیزات این حرفه می‌شود. نگهداری از این تجهیزات اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از تجهیزات اینسترومنت دندانپزشکی، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ایرموتور
  • آنگل
  • توربین
  • اسکیلر
  • پروب داس

 

روی توربین‌های دندانپزشکی انواع فرزها با اهداف مختلف نصب می‌شوند. به هر حال این ابزارها و تجهیزات هم امکان خرابی دارند. به همین دلیل باید با نهایت دقت و حساسیت نسبت به نگهداری از آنها اقدام کنید. یکی از روش‌های نگهداری این تجهیزات، استفاده از اسپری توربین و روغن مخصوص است. این کار علاوه‌بر روان کردن تجهیزات، باعث جلوگیری از آسیب‌های احتمالی هم می‌شود.

تعمیر و سرویس دوره‌ای اینسترومنت دندانپزشکی به صورت منظم، تاثیر زیادی در افزایش عمر مفید دستگاه دارد. یکی از نکات مهم ،به جای استفاده از محلول های ضدعفونی، استریل کردن آنها توسط دستگاه اتوکلاو است. این کار باعث می‌شود تا احتمال تعمیر تجهیزات دندانپزشکی کاهش پیدا کند چرا که استفاده از محلولهای ضدعفونی باعث خوردگی قسمت‏هایی ازابزارو در نتیجه خرابی آن میشود.

  همانطور که می‌دانید، هزینه‌های تعمیر این تجهیزات بسیار بیشتر از نگهداری آنها هستند.

روغنکاری ایرموتور و آنگل هندپیس هم اهمیت زیادی دارد. این کار باید از دو طرف انجام شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد. همچنین فشار هوای یونیت باید توسط متخصص بررسی شود. در صورتی که فشار هوا نامناسب باشد، باعث آسیب به توربین و ایرموتور می‌شود. نکته مهم دیگر تخلیه آب کمپرسور به صورت هفتگی و منظم است. از طرف دیگر نصب فیلتر هوا روی کمپرسور، باعث جذب رطوبت ایجاد شده و در نهایت عملکرد بهتر دستگاه می‌شود.

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در تهران

تهران به عنوان پایتخت کشور، بیشترین مطب‌های دندانپزشکی و همچنین بیشترین تقاضا برای تعمیر و نگهداری تجهیزات دندانپزشکی را دارد. همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های زیادی در تهران برای ارائه خدمات تعمیر تجهیزات اقدام کنند. در این میان برخی شرکت‌ها کیفیت خدمات بهتری ارائه می‌دهند که باید مدنظر داشته باشید.

هزینه و قیمت سرویس و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در تهران هم با سایر نقاط کمی متفاوت است. به هر حال هزینه‌های ایاب و ذهاب و ارائه برخی سرویس‌ها در این شهر نسبتا بیشتر است. البته عوامل زیادی روی هزینه تعمیر این تجهیزات نقش دارند که باید همه آنها را در نظر بگیرید.

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در تهران

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در محل

چه چیزی بهتر از این که مشکل تجهیزات دندانپزشکی شما در محل برطرف شود؟ همانطور که می‌دانید حمل و جابجایی برخی تجهیزات دندانپزشکی علاوه‌بر طاقت‌فرسا بودن، بسیار زمان‌بر نیز خواهد بود. به هر حال معضل ترافیک در اغلب شهرها وجود دارد. از طرف دیگر وزن بالای تجهیزات دندانپزشکی، حمل آن را دشوار می‌کند. با توجه به این مسائل، ارائه خدمات تعمیر تجهیزات دندانپزشکی در محل، یکی از مهم‌ترین مزایایی است که یک شرکت می‌تواند ارائه دهد.

تعمیر ابزارهای دندانپزشکی در محل، باعث صرفه‌جویی در زمان، انرژی و هزینه‌های موجود می‌شود. به همین دلیل اغلب دندانپزشکان از این نوع خدمات استقبال می‌کنند. برای دریافت خدمات تعمیر در محل، کافیست با کارشناسان متخصص و باتجربه این حوزه تماس بگیرید.

تعمیرکار تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

نقش تعمیرکار در تعمیر انواع ابزارهای دندانپزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر تعمیرکار مهارت و تخصص لازم را نداشته باشد، تشخیص درست و عیب‌یابی دستگاه با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از ویژگی‌هایی که تعمیرکار تجهیزات دندانپزشکی باید داشته باشد، تجربه است. در صورتی که تعمیرکار تجربه کافی نداشته باشد، نمی‌تواند تشخیص درستی داشته باشد. به این ترتیب هزینه تعمیر این تجهیزات هم افزایش پیدا خواهد کرد. بهتر است تمام تمرکز خود را روی انتخاب تعمیرکار مناسب و باتجربه بگذارید. یک تعمیرکار خوب علاوه‌بر تشخیص درست، باید سرعت عمل بالایی هم داشته باشد. در غیر این صورت وقت زیادی از شما گرفته خواهد شد. همچنین تعمیرکار باید وقت‌شناس باشد.

تعمیرگاه مجاز تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

برای تعمیر این تجهیزات، تعمیرگاه‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارد. برخی از این تعمیرگاه‌ها خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهند. به همین دلیل تقاضا برای آنها بسیار بیشتر است. برخی از شرکت‌های تعمیر مجاز تجهیزات دندانپزشکی، اقدام به اعزام تعمیرکار حرفه‌ای به محل می‌کنند. این تعمیرکارها با حضور به موقع در محل و تشخیص و عیب‌یابی دقیق تجهیزات، اقدام به برطرف کردن مشکل می‌کنند. همچنین هزینه تعمیر در محل توسط تعمیرکاران متخصص دریافت می‌شود.

تعمیرگاه مجاز تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

جمع بندی

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی با توجه به اهمیت این دستگاه‌ها، باید با دقت و حساسیت بیشتر انجام شود. انواع تجهیزات دندانپزشکی بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار خرابی شوند. این خرابی‌ها باید توسط تعمیرکاران باتجربه و متخصص مورد بررسی قرار بگیرند. نکته مهم در مورد عیب‌یابی و تشخیص صحیح ایرادات دستگاه است. در صورتی که عیب‌یابی به درستی صورت نگیرد، هزینه زیادی متوجه شما خواهد شد. یکی از مهم‌ترین خدمات شرکت‌های مجاز تعمیر تجهیزات، برطرف کردن ایراد دستگاه و تعمیر و سرویس در محل است. این ویژگی با توجه به مشکلات و هزینه‌های حمل و نقل تجهیزات اهمیت بسیار زیادی دارد.

دانلود بروشور
دانلود بروشور

تعمیر تجهیزات دندانپزشکی

ثبت درخواست تلفنی

02122464734

بستن
بستن
دسته‌بندی‌ها