پروژه میرداماد

مطب دکتر شکری و دکتر دهقانپور

پروژه بازسازی و طراحی فنی و داخلی مطب دندانپزشکی

پروژه طراحی مطب دندانپزشکی میرداماد

کارفرما: دکتر شکری و دکتر دهقانپور

 مکان: میرداماد

متراژ: ۷۰ متر

شرح کلی اقدامات پروژه

با توجه به اینکه در این واحد یک آموزشگاه موسیقی کوچک فعالیت داشته است قسمتی از دیوارها آکوستیک شده بود و البته بعد از فروش و واگذاری واحد، متریال مورد استفاده برای آگوستیک سازی جمع آوری شده بود. فضای کلی واحد شامل یک سالن کوچک، یک راهرو برای رفت و آمد به آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک با حمام و یک راهرو یک در یک برای ورود به اتاق‌ها.

 سقف راهرو به علت عبور کانال کولر کوتاه بود که این کانال کولر از پشت بام آمده و سه دریچه یکی به سالن یکی به اتاق سمت راست و دیگری به اتاق سمت چپ، داشت.

پس از بازدید از پروژه با دیدن تقسیم ‏بندی فضایی کنونی تیم دنومان به این نتیجه رسید که باید کل دیوارها را تقریبا تخریب و نقشه جدید طراحی و اجرا کنیم چرا که فضای این مکان با توجه به کاربری قبلی، مناسب مطب دندانپزشکی به لحاظ فضا و تاسیسات نبود.

 بنابراین پس از برداشت نقشه‌های فنی و تاسیسات، پلان‌های برداشت شده در اختیار واحد طراحی و فنی شرکت قرار گرفت که بهترین نقشه به لحاظ کاربری و زیبایی تهیه شود.

 با توجه به اینکه کارفرمایان این پروژه دو دندانپزشک با دو تخصص مختلف بودند نیاز به دو اتاق مجزا و مستقل برای هر یک از این دندانپزشکان ضروری به نظر می‌رسد که پس از مشورت با کارفرما این موضوع تایید شد. بنابراین طراحی و تقسیم فضا بر این اساس شکل گرفت.

 مشکل بعدی متراژ کوچک این واحد برای تبدیل شدن به دو قسمت مستقل بود چرا که یک مطب دندانپزشکی علاوه بر اتاق کار دندانپزشک، به فضاهای ضروری دیگری ازجمله رسپشن، سرویس بهداشتی، تی‏شور خانه، فضای برای قرارگیری کمپرسور و ساکشن مرکزی و در صورت ممکن اتاق سی اس آر و اتاق رادیوگرافی و… نیاز دارد.

برای حل این مشکل می‌بایست از تمام فضاهایی که در اختیار بود و حتی مشاعات در صورت امکان، استفاده کرد.

به همین دلیل دوباره به محل پروژه مراجعه شد و ساختمان از منظرهای جدید مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

 پس از بررسی‌های انجام شده و مشورت با مدیر ساختمان و بازدید از پشت بام ساختمان فضای مناسبی برای قرارگیری کمپرسور باد و ژنراتور اتومات برق و کمپرسورهای کولر گازی در نظر گرفته شد که این باعث شد فضای بیشتری در داخل ساختمان برای تقسیم در اختیار داشته باشیم.

پس از بررسی همه جانبه طرح تقسیم فضا به صورت پلان در آمد و به کارفرمایان تحویل و تشریح شد پس از تایید کارفرمایان، پلان برای طراحی داخلی و اضافه کردن جزئیات و رسم نقشه‌های تاسیسات مورد بررسی قرار گرفت و طرح داخلی آن اتود زده شد.

ما در این پروژه امکانات خوبی همچون ژنراتور اتومات برق که در صورت قطعی برق به صورت اتومات وارد مدار شده و برق را تامین می‌کند. همچنین استابلایزر ۱8 کی وی برای جلوگیری از نوسانات برق، ساکشن مرکزی برای دو یونیت، سیستم صوتی مستقل برای هر فضا (رسپشن و دو اتاق مستقل) آیفون تصویری مستقل برای رسپشن و منشی و هر یک از اتاق‌ها.

 سه کولر گازی مستقل برای رسپشن وهر یک از اتاق‌ها، دیوار سربی برای ایزوله و جلوگیری از در معرض قرار گرفتن اشعه رادیوگرافی، دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا که همه فضای موجود را پوشش می‌دهد و سایر موارد که در گالری تصاویر و ویدئوهای پروژه قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
دسته‌بندی‌ها